10de shift bij Baphumelele - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu 10de shift bij Baphumelele - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu

10de shift bij Baphumelele

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg femke

12 November 2008 | Zuid-Afrika, Observatory

Hallo allemaal,

Al weer mijn 10de shift. De tijd gaat erg hard. Deze shift hebben we de eerste dagen lkkr buiten kunnen spelen met de kinderen. We hebben met de shakers en drums muziek gemaakt en we hebben met ze gedanst. Erg leuk. De kinderen zijn dan ook enthousiast!!!! Ik ben deze keer alleen naar de andere woning gegaan voor de jongen omdat we maar met zijn drieen waren. Later kwam Kimberly wel kijken omdat iedereen lekker bezig was. Hij was niet zo in zijn hum met de shakers. Op zondag kwam er een dominee tijdens de lunch. Hij zong en kreeg zo heel veel kinderen van Baphumelele bij het babyhuis. Hij las uit de kinderbijbel voor. Het was heel bijzonder om te zien hoe hij zoveel kinderen bij elkaar kreeg, ze steel kreeg en ze mee liet doen met de verhalen. Heel bijzonder om te zien.
Veder waren er eigenlijk niet heel veel bijzondere dingen gewoon lekker zijn gangetje. De laatste tijd gaan er wel veel kinderen terug naar hun ouders. Dit is erg fijn. Er komen ook wel regelmatig nieuwe kinderen maar die gaan meestal ook vrij snel weer weg. Ik vind het zelf erg goed alleen als je een kind al wat langer kent merk je pas als het weg gaat hoeveel je er aan hecht.
Tot de volgende keer....
dikke kus femke

• 12 November 2008 - 18:09

Mariska:

Hai Fem!
    Ja dat hechten, dat ben je zeker aan het doen in die (korte) tijd dat je daar bent. Aan van alles! Dat merk je denk ik erg als je weer terug in Nederland bent!
    Je neemt nu alles als een spons in je op en begint eraan te wennen en ervan te houden.
    Dat is best kostbaar...
    Vasthouden hoor! Maar wel zo dat je het ook weer 'los' kan laten!

Even een oerhollands nieuwtje: Sinterklaas komt zaterdag aan!! Spannend joh! ;)

Liefs, Mariska

• 12 November 2008 - 19:46

Marjo Geukes:

Hoi Femke,
    Net met Marlene jou foto's even bekeken! Ze vond het, net als ik, er echt heel gaaf uitzien! Marlene is net terug uit Tokyo, daar wonen maar 16 miljoen mensen, t'was er dus een beetje drukker zo te zien op haar foto's(ha,ha)
    Van ons de groetjes en nog veel plezier daar.

• 12 November 2008 - 20:07

Oma & Opa:

Hallo Femke, Dat gaat wel goed met jou in het zonnige zuiden! Geniet nog maar lekker want de tijd gaat nu toch wel erg snel. Wij zijn ook alweer ruim een week terug van vakantie in Limburg. We hebben met veel plezier je verhalen gelezen en je foto's gezien. Groot zijn die haaien hé? Nog maar drie en een halve week en dan horen we vast nog veeeeeeeeeeeeel meer verhalen. Groetjes van ons tweeën.

• 12 November 2008 - 20:14

Thyrza:

hey zussie
    k hoop dat je het nog lekker naar je zin hebt daar want voor je het weet is het al weer voorbij
    xxx thyrza