paardrijden op het strand - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu paardrijden op het strand - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu

paardrijden op het strand

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg femke

26 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Observatory

Vandaag hebben we paardgereden over het noordhoekstrand. Het was een soort Farm waar die paarden stonden. Het was niet heel verzorgd had ik het idee. Een begeleidster van de groep was echt verschrikkelijk. Heel erg luidruchtig en deligrerend naar ons toe. De andere begeleidster was niet zo maar zei niet echt veel.
Mijn paard hete Cassie (een wat gevoelig paardje in de mond en wat moeilijker te bereiden). Toen we allemaal op het paard zaten verwachte ze dat iedereen zo weg kon rijden terwijl ze wisten dat alleen ik kon rijden van ons vieren. Best apart!!
We moesten eerst door een stukje duinen (wat hun bos noemde) en daarna kwamen op een heel mooi strand waar de zee helder blauw is en super mooi uitzicht op de oceaan en bergen. Op het strand werd de groep in tweeen gedeeld. 1 groep met mensen die alleen wilde stappen en 1 die ook ging draven. Ik ging bij de laatste groep en de andere 3 bij de eerste groep. Was best lekker draven over het strand. Mijn paard wil erg graag voorop lopen dus had soms wel strijd met haar. Laater toen we weer met zijn allen bij elkaar waren wilde 1 begeleidster met mij wel gaan galoperen. Dit vond ik wel een goed idee alleen mijn paard niet. Ze wilde niet van de kudde weg en flipte hem een beetje. Ik heb alleen weer terug gegalopeerd naar de rest maar was niet heel ontspannen. Daarna zijn we weer terug gewandeld naar de Farm. Het was een rit van ongeveer 2 uur. Het was een erg mooi plek om te rijden!!!
kussies femke

  • 26 Oktober 2008 - 21:39

    Papa:

    Hi pop, toch lekker om even te doen wat je zo graag doet. Paarden blijven kuddedieren die graag in de groep blijven. Vanmiddag met Thyrza naar Fay geweest. Ze was er nat en zat onder de modder, maar het blijft een lief en nieuwsgierig beestje. Ze vindt de paardenkoekjes inmiddels erg lekker en blijft erom vragen. Heb haar een knuffel van jou gegeven. Veel plezier met je volgende, 8ste, shift. Kus, papa.

  • 27 Oktober 2008 - 09:00

    Wya:

    Gaaf hoor. Dit doe je toch zo graag. Je bent de enige die kan zeggen: ik heb paardgereden in Zuida Afrika! Kikken. Ben benieuwd naar de volgende berichten. Dikke kus, Wya

  • 27 Oktober 2008 - 14:21

    Tessa:

    Hey meisie,
    leuk om al je verhalen te lezen.
    ben blij dat je het naar je zin hetb en paardrijden daar echt super leuk!!:)

    Ik stuur je binnenkort ff een lnager mailtje.

    kusje!
    Tessa

  • 28 Oktober 2008 - 09:30

    Roy Doets:

    als ik het zo leest verveel je niet , het is daar beter weer als hier ga door met het goede werk .
    tot ziens roy

  • 30 Oktober 2008 - 07:38

    Thyrza:

    leuk lekker paardrijden ik moest estavette doen op oltwin en toen ik eraf moest gleed ik er zijwaarts af waardoor een beetje hard belandde
    kus thyrza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Ik ga samen met Kimberly 12 weken vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis Baphumelele. Dit kindertehuis is in een Township van Kaapstad.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 12352

Voorgaande reizen:

14 September 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: