paragliding - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu paragliding - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu

paragliding

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg femke

21 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Observatory

hallo
Vanmorgen hebben we geparaglyd.
Ik wist niet zo goed wat ik moest verwacht. Om half 10 werden we opgehaald en reden we naar Lionshead (is een berg). Kimberly en ik moesten omstebeurt en ze hadden mij uitgekozen om als eerst te gaan. Was ik niet zo blij maar ben gegaan. De Lionshead is de enige berg waarvan ze af paragliden waar ze eerst een stuk op moesten klimmen:S Dat was minder ik moest een rugzak meenemen met spullen dus het was best zwaar. Eenmaal op de plek waar we (de man en ik) moest zijn. Ondertussen wasa Kimberly met de vrouw naar de plek gereden waar we zouden landen. Boven bij de plek werd ik aangekleed in een winddichtpak en werd er een soort stoelrugzak aan mij vastgemaakt. Daarna ging hij de rest klaar maken en zich aan mij vast maken. Het opstijgen ging wat moeizaam want de eerste keer viel ik op mijn kont hahaha en tweede keer zat de parachute vast in een struikje (gelukkig was er een man die langskwam die wilde helpen) en de derde keer lukte het:D Toen vloog ik ineens in de lucht. Het was erg mooi om te zien. Hele bijzonder ervaring om een stukje Zuid-afrika uit de lucht te zien. Ik ben van 400meter hoogte gesprongen en heb ongeveer 15 minuten gevlogen.
Ik was wel misselijk toen ik weer op de grond stond maar het was een erg mooi ervaring.
hele dikke kus femke

  • 21 Oktober 2008 - 14:03

    Wya:

    Gaaf joh. Wat een tijden hebben jullie daar! Hard werken maar ook hele leuke en mooie dingen die je niet een twee drie gaat vergeten. Gave foto's trouwens. Geniet van jullie verhalen. Dikke kus, Wya

  • 21 Oktober 2008 - 14:16

    Gwenny:

    Wauw fem klinkt zooo gaaf! vind t super om allemaal te lezen en ben blij dat jullie zulke dingen meemaken
    Geniet ervan!

    Dikke kuss (L)

  • 21 Oktober 2008 - 15:17

    Henny:

    Gaaf zeg! Leuk om alles zo mee te kunnen lezen!
    Lieve groetjes, Henny

  • 21 Oktober 2008 - 18:27

    Marjo:

    Zo jij durft!!! het lijkt mij onwijs eng, stoer dat je het doet hoor,jullie doen wel ontzettend veel bijzondere dingen zeg, genieten hoor, goed dat je het allemaal beschrijft kun je het mooi niet meer vergeten, veel plezier daar he, doei.

  • 21 Oktober 2008 - 20:39

    Brigiet:

    Ha Femke, bijzonder om te lezen wat jij allemaal meemaakt in het verre zuid afrika. Geniet ervan, dit blijft je een levenlang bij!

    groetjes

  • 22 Oktober 2008 - 15:08

    Bep:

    Hoi Femke het lijkt mij geweldig maar ook eng dus stoer van jou.

  • 22 Oktober 2008 - 18:06

    Eline En Dick:

    Hai Femke,

    Het heeft even geduurd, maar dan nu eindelijk een reactie uit Uden. We hadden een aantal keer de site niet goed kunnen openen en op dat moment geen contact met Gouda op kunnen nemen. Nu heb ik in vogelvlucht jouw verhalen gelezen. Wat een bijzondere belevenissen zeg. Ik lees wel vaak dat je misselijk bent geweest, maar desondanks... alles gewoon doen. Super gaaf joh, je maakt nog eens wat mee zo. En die champagne, die lust ik ook al gauw, ook al ben ik geen drankorgel. Lekker hoor.
    Hoe is het met jouw emotionele systeem? Gaat alles nog naar wens?
    Ik zie dat je super leuk bezig bent met de kids, fijn hoor. Wat kan je trouwens leuk schrijven, dat zie ik anders ook niet zo van je.
    Nou, hier in Uden gaat het best. We zijn vorige week een hele week in Zeeland geweest, super mooi weer gehad, we hebben zelfs nog heel even gezwommen in de zee. Wel koud water, maar de boventemperatuur was prima, dus je kon daarna heerlijk opdrogen in de zon. We zijn ook naar de stoomtrein geweest, dat vond Jorrit natuurlijk heel leuk, onze trein-aanbidder. We konden in de stoomlokomotief, het was heel leuk.
    Nou, tot zover dan even ons verhaal. We zullen nu wat vaker kijken hoor.

    Groetjes en veel liefs van Dick, Eline, Verena, Onno en Jorrit.

  • 23 Oktober 2008 - 15:02

    Thyrza:

    hey fem zoooooooooo stoer het lijkt me wel eng nou maak nog veel plezier
    kuzzzz thyrza

  • 24 Oktober 2008 - 08:54

    Opa &oma:

    Lieve Femke,
    Wij dachten even dat je in opleiding was voor stewardes of pogingen deed een engeltje te worden. Wat zal jij het saai vinden in het koude regenachtige Nederland. Geniet maar lekker. Wij gaan nu een weekje het bos in in Noord-Limburg, uitwaaien,wegregenen of wat dan ook. Gewoon pensioneren. Groetjes en een KNUFFEL !!

  • 24 Oktober 2008 - 10:49

    Jomaro:

    Hoi, sorry dat we zo laat pas wat van ons laten horen. We dachten dat we de enige waaghalzen in de familie waren maar ik zie nu dat jij ook wel durft. Dit is in ieder geval iets wat wij niet zouden doen. Vandaag gaan we weg met opa en oma, lekker een weekje weg in een huisje. Met je kleinste neefje gaat het ook prima, lult de oren van je hoofd en begint echt een eigen willetje te krijgen. Tot gauw groetjes van de zijspanfreaks uit Gouda.

  • 25 Oktober 2008 - 10:59

    Mariska:

    jij komt me toch met een paar actiefoto's thuis!
    En dan real-life acties! Niets geen montage of truuk!
    Great hoor!

    Met mijn stage gaat het goed! Het begint eindelijk een beetje te lopen! =)
    Op school komt bijna de tentamenweek er weer aan....=)

    Genieten daar!
    Liefs, Maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

femke

Ik ga samen met Kimberly 12 weken vrijwilligerswerk doen in het kindertehuis Baphumelele. Dit kindertehuis is in een Township van Kaapstad.

Actief sinds 15 Juli 2008
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 12343

Voorgaande reizen:

14 September 2008 - 06 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: