cape point tour - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu cape point tour - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu

cape point tour

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg femke

20 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Observatory

hallo daar in Nederland....
Vandaag hadden we de laatst georganiseerde tour van Aviva (organisatie waar we het project van doen) de Cape point tour. We werden rond 9 uur opgehaald. We zijn toen naar Hout bay gegaan om daar met een boot naar het zeehondeneiland te varen. Dit was wel erg leuk om zoveel zeehondjes te zien op 1 plek. Alleen was ik al wagenziek en ook zeeziek geworden dus ik heb hier niet heel erg van kunnen genieten. Na de zeehondjes hebben we nog op de wal langs wat kraampjes gelopen en daarna zijn we met de bus naar Chapman's Peak gereden. Dit is een berg bij Hout bay. Deze was voor een deel afgesloten dus we konden maar een stukje op de berg. We hadden daar wel heel mooi uitzicht en we hebben hier walvissen in actie gezien:). Na dit bezoekje zijn we naar Simon's Town geweest. Hier hebben we weer bij een aantal kraampjes gekeken. We zijn toen door gereden naar de pinguinplek gereden. Hier hebben we eerst gelunched en daarna zijn we naar de pinguin's gegaan. Erg leuke beestjes! Daarna zijn we naar Cape point gereden. Dit was erg mooi. We zijn hier met een soort gongolwagendje naar boven gegaan (de berg op) en lopen naar beneden. Daarna zijn we naar Kaap de goede hoop gereden. Dit was ook weer erg mooi. Cape point en kaap de goede hoop ligt in het Table mounten national park. Hier leven ook allemaal wilde dieren die er beschermd. We hebben een groep bavianen gezien met kleintjes (wel verweg), struisvogels met kleintjes (lang de weg liepen deze) en een ander soort beest (no name beest) hahaha. Het was een hele leuke en vermoeiende dag
hele dikke kus femke