6de shift bij Baphumelele - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu 6de shift bij Baphumelele - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van femke Loman - WaarBenJij.nu

6de shift bij Baphumelele

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg femke

19 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Observatory

We hebben de helft van de shift’s er op zitten (gaat best hard). Het waren erg warme dagen.
Er is een meisje die vrijwilligster is op het kantoor bij Baphumelele. Zij is bezig geweest om activiteiten te verzinnen voor de kinderen van de babygroep. Wij hebben nu een aantal van die activiteiten gekregen zodat we dat kunnen gaan uitvoeren met de kinderen. Erg leuk!!!!
We hebben de laatste dag van onze shift trommels (gemaakt van lege melkpoeder bussen) en shakers (gemaakt van lege kleine shampooflesjes met rijst er in) meegenomen naar de kinderen. We hebben toen de hele ochtend muziek met ze gemaakt. Het was erg geslaagd. Die middag hebben we ook getekend met de grotere kinderen. Het was best raar dat sommige kinderen niet eens wisten hoe ze moesten tekenen.
Tijdens deze shift is er een jongentje weer terug naar zijn ouders gegaan. Erg goed vind ik zelf. Op het moment dat het jongentje weg ging besefte ik pas hoeveel ik al gehecht was aan de kinderen. Er zijn ook twee nieuwe kinderen gekomen een jongen en een meisje.
We zijn weer een uur naar de verstandelijk beperkte jongen geweest. We hebben naar hem ook een paar shakers meegenomen. Maar hier heeft hij niet heel erg veel meegedaan. Hij was deze keer ook een stuk rustiger en we kregen ook moeilijker contact met hem. Dit komt waarschijnlijk omdat hij naar school was geweest of zijn medicijn samenstelling was veranderd. Het was erg mooi weer dus we hebben nog met hem buiten gespeeld.
Het was een leuke shift.
kus kus femke